איפה מתחילים ללמוד?

"ים כחול שקוף, אין טיפת רוח, הצל של היאכטה יושב על החול הלבן שמתחתיה, וגורם לה להראות מרחפת מעל המים. כוסית אוזו ביד אחת וסופלקי יווני בשניה" , פתיחה מאוד אופיינית למאמר צבעוני בענייני יאכטות, אבל אנחנו מבינים שמדובר בקצת מעבר לתמונות יפות.

האמת? בשביל לשבת עם כוס אוזו ביד במקום יפה צריך רק כוס אוזו ויד. בשביל להיות סקיפר צריך הרבה מעבר. 

ההגעה למקום יפה היא מאוד פשוטה: עולים על מטוס, לוקחים מונית, סירה קטנה ומישהו כבר ידאג לכם. אך הסיפוק האדיר שיש בלקחת סירה מהמרינה, להכין אותה להפלגה, ולצאת איתה לים בעצמך, זה כבר משהו אחר.
מכאן צריך כבר להבין את הטבע, הרוח, הזרמים, הגאות והשפל. עגינת סירה שהגיעה למפרץ קסום בכוח הרוח, על עוגן שננעץ בחול עם חבל ירכתיים קשור לסלע קרוב. זה כבר סיפור הרבה יותר מעניין. 
כמו כל דבר טוב בחיים, צריך להשקיע קצת מאמץ כדי לקבל תוצאות. 

המאמץ במקרה הזה הוא ההשקעה בלימוד, בתרגול המעשי ובכניסה לעולם גדול ומופלא שנקרא ימאות. בעולם האינטרנט, הWIFI, הfacebook  והwhatsup לא נשאר הרבה לגלות. וברוב המקרים צריך לטוס מאוד רחוק בשביל למצוא מקום כזה. מה שכן נשאר עדיין עם אותו קסם ישן של גילוי עולמות חדשים, נמצא ממש במרחק הפלגה קצרה מערבה. 

במהלך קורס הסקיפרים, עושים את הצעד הראשון בדרך ארוכה ומרתקת בעולם הים. לומדים להיעזר בכוח הרוח בכדי להביא את יאכטת המפרשים למקומות מדהימים, לומדים את עקרונות הניווט ששימשו את ראשוני המפליגים בימים ומשמשים אותנו עד היום, נכיר את הטכנולוגיה החדשה שמשמשת אותנו כשייטים בעולם התקשורת הלוויינית, האינטרנט והGPS.  וכן, לומדים להכיר את המנוע (לפעמים אין רוח...)

חשוב לדעת, שקורס משיטי היאכטות הוא לא חוג שייט, כדי לנווט ספינה בכוחות עצמך אל מפרץ הפנטזיה, יש הרבה מה ללמוד. אבל בניגוד לשיעורי נהיגה / קורס מקצועי בעבודה/ לימודי תעודה, אנחנו רואים בדרך חלק בלתי נפרד מהתהליך, וזה אומר שיש עוד אפשרויות ליהנות מהדרך. לימודי התיאוריה מלווים ביציאה לרציף והדגמת הדברים ביאכטה הקשורה ברציף וביציאות לים בכדי "להרטיב" את החומר התיאורטי ולהרגיש איך הדברים עובדים מחוץ לספרי הלימוד, הלכה למעשה.